skuteczna reklamaSkuteczna reklama - Poradnik

Formy reklamowania produktów w telewizji

Wiele osób często denerwuje fakt, że programy telewizyjne, zwłaszcza w prywatnych stacjach telewizyjnych, są przerywane blokami reklamowymi. Jednak nie da się ukryć tego, że telewizja, jako medium, które dociera chyba do największej grupy odbiorców, gwarantuje najwyższą skuteczność reklam. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na promowanie swoich usług i produktów, właśnie przy wykorzystaniu telewizji. Oczywiście taka reklama może przybierać różne formy. Najpopularniejsza są tak zwane spoty reklamowe, czyli po prostu krótkie filmy, które mają zachęcić odbiorców do tego, by zdecydowali się na zakup konkretnych produktów albo skorzystali z reklamowanych usług. Oczywiście aby tego typu forma reklamy była skuteczna, należy zadbać o to, by była ona po prostu dobrze zrobiona.

Specjaliści zajmujący się na co dzień reklamą i marketingiem muszą zdawać sobie sprawę z faktu, że tylko sięgniecie po odpowiednie środki wyrazu będzie skutkowało wzrostem sprzedaży. A przecież właśnie o to chodzi w przypadku reklamy. Dlatego reklamowe spoty telewizyjne nie tylko koncentrują się na odpowiednim zaprezentowaniu produktu lub usługi i pokazaniu wszystkich jego zalet, ale także nawiązują do przypuszczalnych marzeń potencjalnych odbiorców, obiecując, że dzięki danemu towarowi uda się je spełnić. Poza tym w spotach telewizyjnych bardzo często sięga się także do archetypów, jakie w danej kulturze panują. W przypadku Polski jest to na przykład motyw szczęśliwej rodziny czy rodzinnego domu, który kojarzy się ze wszystkim, co najlepsze. Jednak taka firma reklamy nie jest jedynym sposobem na promowanie produktów w telewizji. Ostatnio coraz częściej można spotkać się z tak zwaną kryptoreklamą, lub, inaczej mówiąc, lokowaniem produktów w danym filmie, serialu czy nawet programie publicystycznym. Taki rodzaj reklamy polega na tym, że bohaterowie danego programu korzystają z konkretnej marki telefonów komórkowych, samochodów czy też piją konkretny rodzaj kawy lub herbaty, co za pomocą odpowiednich środków filmowych, jest unaocznione widzowi.

informacje

pomysły