skuteczna reklamaSkuteczna reklama - Poradnik

Najpopularniejsze formy reklamy prasowej

Trudno dzisiaj wyobrazić sobie świat bez gazet. Wystarczy wejść do pierwszego salonu prasowego, by zostać wręcz zaatakowanym wielością tytułów prasowych, jakie znajdują się na półkach w typowych kioskach. Oczywiście coraz częściej usłyszeć można głosy, które wieszczą upadek tradycyjnej prasy. Jednak trzeba pamiętać o tym, że tak naprawdę rynek wydawniczy w Polsce wcale nie chyli się ku upadkowi, o czym świadczy fakt, że wciąż pojawiają się tutaj różnego rodzaju czasopisma poświęcone różnorodnej tematyce. Oczywiście fakt, że prasa w Polsce ma bardzo dużą siłę oddziaływania na odbiorców nie mógł umknąć specjalistom zajmującym się reklamą. Nic więc dziwnego, że obecnie reklama prasowa jest jedną z najchętniej wykorzystywanych form promocji usług i towarów oferowanych przez konkretne firmy. Oczywiście całe clue tworzenia i emitowania takich reklam polega na odpowiednim określeniu grupy docelowej, do której dany komunikat powinien trafić. Na tej podstawie wybiera się czasopismo, które również do takiej właśnie grupy odbiorców jest skierowane. Dzięki temu można mieć pewność, że dana reklama dotrze do potencjalnych klientów, którzy właśnie dzięki niej zdecydują się na dokonanie odpowiedniego zakupu. Oczywiście pamiętać tutaj trzeba również i o tym, że warto odpowiednio dobrać samą formę reklamy prasowej.

Najpopularniejsze wciąż są zdjęcia reklamowe, które stanowią niejako miniaturę pojawiających się na billboardach ogromnych plakatów. Tutaj ważne jest, by odpowiednio dobrać kolorystykę, zadbać o taką kompozycję zdjęcia, by nie tylko reklamowany produkt był odpowiednio eksponowany, ale też by budził dobre skojarzenia. Warto też umieścić na takiej reklamie rytmiczne, wpadające w ucho hasło, które zapadnie w pamięci odbiorcy. Jednak takie zdjęcia reklamowe nie są jedyną formą reklamy prasowej. Inna, coraz bardziej popularna, to oczywiście tak zwane artykuły sponsorowane. Są to profesjonalne teksty, które poświęcone są interesującej czytelników tematyce. Jednocześnie w ich treści pojawia się zachęta do skorzystania z produktów konkretnej marki.

informacje

pomysły